"הגלולה" בפייסבוק:

יום שישי, 5 בספטמבר 2014

המקורות המסתוריים של דאעש

לפני שבוע התפרסם סרטון ברשת המנסה להתחקות אחר המקורות של הארגון הידוע כל כך לשמצה בימינו דאעש. לדעתי הסרטון מצוין, והעובדה שהוא נתמך בדף המתמלל אותו ומקשר לכתבות ולסרטונים המופיעים בו גורמת לו להיות חזק במקום בו סרטונים רבים מהסוג הזה מגלים חולשה בדרך כלל. עם זאת, לאחר שהראיתי את הסרטון למספר אנשים אלו מביניהם בעלי אנגלית פחות טובה התקשו לעקוב ולהבין אותו במלואו. לכן החלטתי לתרגם את הדף המתמלל את הסרטון ומציג את מקורותיו (תרגום ישיר וחופשי, תיקונים יתקבלו בשמחה). הדף מהווה מאמר מצויין גם ללא הסרטון אך המסר מועבר בצורה הטובה ביותר על ידי צפייה בסרטון.


ראיות החושפות מי תמך בעלייתו של דאעש וכיצד זה נעשה
הקבוצה האיסלמית המיליטנטית דאעש, שנודעה בעבר בתור אל קעאידה בעיראק, ובזמן האחרון שונה שמה ל"מדינה האיסלאמית", היא החומר ממנו עשויים סיוטים. הם אכזריים, קיצוניים, רוצחים עם משימה, והמשימה היא היא להחיל את החוק השריעי ולהשמיד את כל מי שמתנגד לו, מכל דת או מערכת אמונות אחרת. ההוצאות להורג ההמוניות, עריפות הראשים ואפילו הצליבות שהם מבצעים כשהם מתקדמים לקראת המטרה שלהם מוצגים כעיטורי גאווה, מוקלטים ומועלים לאינטרנט כדי שכל העולם יוכל לצפות בהם. אלה הן הפנים החדשות של הרשע.

אבל האם יעניין אתכם מי עזר לפסיכופתים האלה לצבור עוצמה? האם יעניין אתכם לדעת מי חימש אותם, מימן אותם ואימן אותם? האם יעניין אתכם לדעת למה?

הסיפור נשמע הרבה יותר הגיוני אם אנחנו מתחילים מהאמצע, אז נתחיל עם הפלתו של מועמר קדאפי ב-2011.
המהפכה בלוב היתה ההתערבות החיצונית המשמעותית הראשונה של אובמה. היא הוצגה כהתרחבות של האביב הערבי, וההתערבות של נאטו הוצגה כחובה הומינטרית.

העובדה שה-CIA עבד באופן פעיל כדי לעזור למורדים בלוב להפיל את קדאפי לא היתה סודית, כמו גם ההפצצות האוויריות בהוראת אובמה כנגד הממשלה הלובית. עם זאת, מעט מאד נאמר על הנטיות האידיאולוגיות של המורדים הלובים. זה לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שהמנהיג של המורדים הלובים הודה לאחר מכן שהלוחמים שלו כללו גם ג'יהאדיסטים המקושרים לאל קאעידה שלחמו נגד בעלות הברית בעיראק.

המיליטנטים הג'יהאדיסטים מעיראק היו חלק ממה שאנליסטים האחראים על הביטחון הלאומי התייחסו לרוב כאל קעאידה בעיראק. חשוב לזכור שאל קעאידה בעיראק היא דאעש לפני ששמה שונה.

בעזרת התמיכה המודיעינית והאווירית של ארצות הברית ונאטו, המורדים הלובים לכדו את קדאפי והוציאו אותו להורג באכזריות ברחוב, בזמן שהם קוראים "אללה אכבר". לאלו שקנו את הסיפור הרשמי על כך שהמורדים הללו היו לוחמי חופש שרוצים להקים דמוקרטיה ליברלית בלוב, זאת היתה תחילת ההתפקחות.

לפני ההתערבות של ארה"ב ונאטו, לוב היתה המדינה עם רמת החיים הגבוהה באפריקה, זאת לפי דו"ח הא"ם לגבי הדירוג בהתפתחות הומינטרית ב-2010. עם זאת, בשנים שלאחר המהפכה, המדינה התדדרה לתוהו ובוהו, עם קיצוניות ואלימות היוצאים משליטה. בשנים שלאחר המהפכה, לוב נתפסת בעולם כמדינה נכשלת.

לאחר הפלתו של קדאפי, הנשקיות בלוב נבזזו, וכמויות אדירות של נשק נשלחו על ידי המורדים הלובים לסוריה. הנשקים, שכללו טילי נ"ט ונ"מ הוברחו לסוריה דרך תורכיה, בת ברית בנאטו. הלונדון טיימס דיווח על הגעת המשלוח ב-14 לספטמבר 2012 (גיבוי נוסף במאמר של הניו יורק טיימס). זה קרה שלושה ימים בלבד לאחר ששגריר ארה"ב בלוב כריס סטיבנס נהרג במתקפה על השגרירות האמריקנית בבנגזי. כריס סטיבנס שירת כאיש הקשר של הממשלה האמריקנית עם המורדים הלובים מאז אפריל 2011.

בזמן שחלק גדול מתשומת הלב התקשורתית התרכז בעובדה שמחלקת המדינה האמריקנית לא סיפקה אבטחה מספקת לשגריר והייתה איטית בשליחת העזרה כשההתקפה החלה, הכתב זוכה פרס הפוליצר סימור הרש פרסם מאמר באפריל 2014 שחשף הסכם מסווג בין ה-CIA, תורכיה והמורדים הסוריים ליצירת רשת סודית שתעביר נשק ותחמושת מלוב, דרך דרום תורכיה ומעבר לגבול הסורי. המימון סופק על ידי תורכיה, סעודיה וקטאר.

לאחר שסטיבנס מת המעורבות הישירה של ארצות הברית במשלוח הנשק נקברה, ובוושינגטון יוכלו להמשיך לטעון שהם לא שלחו כמויות גדולות של נשק לתוך סוריה.

באותו הזמן גם לוחמים ג'יהאדיסטים מלוב החלו להציף את סוריה, ולא מדובר רק על לוחמים בדרג נמוך. רבים מהם היו מפקדים מנוסים שנלחמו כבר במספר זירות.

ארצות הברית ובעלות בריתה ריכזו את מאמציהם בהפלת הממשל של אסד בסוריה. כמו בלוב גם כאן רצו להציג את ההתערבות לשינוי הממשל כהכרחית בשל הפגיעה בזכויות האדם, ותמיכה גלויה החלה להשלים את הערוצים הנסתרים. הנוכחות המוגברת של הג'יהאדיסטים טוייחה והוסתרה.

עם זאת, לאחר שהמורדים צברו כוח, הדיווחים על הזוועות ופשעי המלחמה שהם מבצעים החלו ליצור בעייה קטנה של יחסי ציבור עבור וושינגטון. המדיניות המקובלת אז היתה להתעקש שהסיוע האמריקני ניתן רק למה שהם התייחסו אליו כאל מורדים "מתונים", אך להבחנה זאת לא היה ביסוס במציאות.

בראיון שנערך באפריל 2014, הודה ג'מאל מערוף, ממפקדי "צבא סוריה החופשית" (FSA), שלוחמיו עורכים מבצעים משותפים עם אל-נוסרה באופן קבוע. אל-נוסרה הוא הזרוע הרשמית של אל קאעידה בסוריה. ההצהרה הזאת מקבלת גיבוי נוסף בראיון מיוני 2013 של קולונל עבדל בסאת אל תאוויל, מפקד הזרוע הצפונית של ה-FSA. בראיון הוא מדבר באופן גלוי על קשריו עם אל-נוסרה, ומבטא את רצונו לכונן בסוריה משטר שריעי (את זהויות המפקדים ניתן לוודא במסמך הבא הלקוח מהמכון ללימוד המלחמה).



מורדים מתונים? זה מסובך. לא שזה צריך להפתיע מישהו. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה ב-2012 שפיקוד ה-FSA נשלט על ידי קיצונים מוסלמים, והניו יורק טיימס דיווח באותה השנה שרוב הנשק שוושינגטון שלחה לסוריה הגיע לידיהם של הג'יהאדיסטים. במשך שנתיים ממשלת ארצות הברית ידעה שזה קורה, אבל הם המשיכו לעשות את זה.
והקשרים של ה-FSA לאל-נוסרה היו רק ההתחלה. ביוני 2014 אל-נוסרה התאחד עם דאעש בגבול שבין עיראק לסוריה.

אז בשביל לסכם את הנקודה, ה-FSA עובדים עם אל-נוסרה, אל-נוסרה עובדים עם דאעש, וממשלת ארה"ב שלחה כסף ונשקים ל-FSA אפילו שהם ידעו שהם יגיעו לידיהם של קיצוניים. תעשו את החשבון בעצמכם.

[עדכון 03.09.14]: אל"מ במיל' תום מקינרני מודה: "אנחנו עזרנו לבנות את דאעש": "...בסוריה, אני מאמין שתמכנו במקרים מסוימים באנשים הלא נכונים ובחלקים הלא נכונים של ה-FSA שיכול להיות מבלבל מאד. כך שאני כבר זמן רב אומר שאנחנו תומכים באנשים הלא נכונים. אני חושב שזה הולך להיחשף ייתכן ובסוף השבוע הזה בספיישל חדש של ברט בייר ביום שישי שחלק מהנשקים מבנגזי הגיעו בסופו של דבר לדאעש. כך שאנחנו עזרנו לבנות את דאעש."



בהקשר הזה, התקפות גז הסארין של 2013 שהתברר לבסוף שבוצעו על ידי המורדים הסוריים, נשמעות הרבה יותר הגיוניות לא? כאילו שזה לא מספיק שחוקרי הא"ום, חוקרים רוסים, והעיתונאי זוכה פרס הפוליצר סימור הרש כולם תלו את האשמה בשליחיה של וושינגטון, המורדים עצמם איימו על המערב שהם יחשפו את מה שבאמת קרה אם הם לא יקבלו נשק מתקדם בתוך חודש.

דרך אגב, זה מסביר גם למה וושינגטון החליטה שהמטרה הבאה שלה היא רוסיה.

האיום הזה התבצע ב-10 ביוני 2013. במה שניתן לתאר כצירוף מקרים מדהים, תשעה ימים לאחר מכן, המורדים קיבלו את המשלוח הרשמי הראשון של נשקים כבדים באלפו (חלב).

לאחר כישלון מתקפת הסארין השנייה, שנחשפה גם היא ולא הצליחה להשיג תמיכה ציבורית לתקיפות אוויריות, ארה"ב המשיכה להגביר את האימונים והתמיכה במורדים.



בפברואר 2014, "הארץ" דיווח שארה"ב ובנות בריתה באזור, סעודיה, ירדן וישראל, היו בהתליכי סיוע של תכנון התקפה מסיבית של המורדים הסורים בדרום המדינה. לפי הארץ, ישראל גם סיפקה סיוע ישיר נגד אסד ארבעה חודשים לפני כן (גירסה חינמית של הכתבה כאן).

ואז במאי 2014 רשת PBS עשתה כתבה שבה ראיינו מורדים שאומנו על ידי ארצות הברית בקטאר. לפי המורדים הללו הם אומנו להרוג חיילים ששרדו התקפות: "הם אימנו אותנו לארוב לרכבי משטר או אויב ולחסום את הכביש," אמר הלוחם, שהזדהה רק כ"חוסיין". "הם גם אימנו אותנו איך לתקוף רכבים, לפשוט עליהם, איך לאסוף מידע, נשקים ותחמושת ואיך להוציא להורג חיילים שנשארו בחיים לאחר מארב".

מדובר בהפרה בוטה של אמנת ג'נבה. זה גם סותר את האסטרטגיה הצבאית המקובלת. לפי האסטרטגיה הזו עדיף להשאיר את החיילים בחיים משום שהם עולים לאויב יותר משאבים. הוצאה להורג של חיילים שנשבו היא טקטיקה שאתה משתמש בה כאשר אתה רוצה להפיץ טרור בקרב האויב. במקרה זהו גם נוהל מקובל בקרב אנשי דאעש.

חודש אחרי הדיווח הזה, ביוני 2014, דאעש ערך את הכניסה הדרמטית שלו, כאשר עבר את הגבול לתוך עיראק, כבש את מוסול, באג'י וכמעט הגיע לאזור בגדאד. האינטרנט הוצף פתאום בתמונות של פיגועי ירי, צעדות מוות גדולות וקברים המוניים. כמובן שכל חייל עיראקי שנלכד הוצא להורג.

כמויות אדירות של ציוד אמריקאי נלקחו במבצע הזה. דאעש לקח ציוד רב כגון ג'יפים מסוג Humvee, הליקופטרים, טנקים וארטילריה. הם צילמו את עצמם ופירסמו את מה שהם עשו ברשתות החברתיות, אך מסיבה כלשהי וושינגטון אפילו לא ניסתה לעצור בעדם.

תורת הלחימה האמריקאית מורה בבירור להשמיד ציוד צבאי ואספקה אם כוחות ידידותיים לא יכולים למנוע מהם ליפול לידי האויב, אבל זה לא קרה כאן. דאעש הורשה לקחת את כל הציוד הזה מחוץ לעיראק ולתוך סוריה ללא הפרעה. צבא ארה"ב יכל לתקוף את השיירות הללו, אבל הם לא נקפו אצבע, אפילו שהם שיגרו התקפות של מל"טים בפקיסטן באותו שבוע.

למה הם עשו את זה?

אפילו שאובמה משחק את תפקיד הנשיא החלש, הליברלי והלא החלטי, ובזמן שהמלומדים מהימין נהנו מזה מאד, מדובר בהצגה. ישנם נשיאים, כמו ג'ורג' וו. בוש, הסומכים בעיקר על תוקפנות צבאית גלויה. אובמה עושה את העבודה, אבל הוא מעדיף אמצעים סמויים. זה לא מפתיע בעקבות העובדה שהמורה הרוחני שלו הוא זביגניו ברז'ינסקי.



מי שיודע היסטוריה יזכור שזביגניו ברז'ינסקי היה מעורב באופן ישיר במימונם וחימושם של הקיצוניים המוסלמים בפקיסטן ואפגניסטן בשביל להחליש את הסובייטים.




דרך אגב אוסמה בין לאדן היה אחד מ"לוחמי החופש" האנטי סובייטים שארצות הברית חימשה ואימנה.

המבצע הזה כבר לא סודי, וכך גם תופעות הלוואי שלו.



באופן רשמי המימון והחימוש של המוג'האדין על ידי ממשלת ארה"ב היה תגובה לפלישה הסובייטית בדצמבר 1979, עם זאת בספר הזכרונות שלו הנקרא "מתוך הצללים" רוברט גייטס, ראש ה-CIA תחת רונלד רייגן וג'ורג' בוש האב, ושר ההגנה תחת ג'ורג' וו. בוש ואובמה, חשף כי ארה"ב החלה את המבצע החשאי חצי שנה לפני כן, עם כוונה ברורה של משיכת הסובייטים לתוך הבוץ. (ניתן לקבל הצצה לספר בגוגל ספרים).

האסטרטגיה עבדה. הסובייטים פלשו, ועשר שנות המלחמה שלאחר מכן נחשבות בעיני היסטוריונים רבים לאחת מהסיבות המרכזיות לנפילתה של ברית המועצות.

הדוגמה הזאת לא רק מבססת תקדים, מה שאנחנו רואים עכשיו בעיראק, אפגניסטן וסוריה הוא המשך של סיפור ישן. אל-נוסרה ודאעש הם צאצאים אידיאולוגיים ואירגוניים של אותם גורמים קיצוניים בהם השתמשה ממשלת ארה"ב לפני שלושים שנים.

ארה"ב המשיכה ליצור כר גידול לאותם הקיצוניים כשהיא פלשה לעיראק ב-2003. ללא הריק שנוצר במאזן הכוחות לאחר הפלתו והצאתו להורג של סדאם, אל קעאידה בעיראק, הידועים גם בתור דאעש, לא יתקיימו. וללא הניסיון של וושינגטון להפיל את אסד על ידי חימוש, מימון ואימון של קבוצות מיליטנטיות מפוקפקות בסוריה, אין סיכוי שדאעש היה יכול להסתער לתוך עיראק ביוני 2014.

בכל הרמות, לא חשוב איך תסובבו את זה, דאעש הוא תוצר של מדיניות החוץ המעוותת והמושחתת של ממשלת ארה"ב.

עכשיו כל זה עלול להיראות לכם מוזר כאשר אתם צופים בתופי המלחמה נגד דאעש מתחילים להתגבר וההתקפות האוויריות נגדם מתרחבות בהדרגה. למה שארה"ב תעזור ליצור ארגון טרור ותתקוף אותו לאחר מכן?

אפשר לשאול גם למה ה-CIA שם את סדאם חוסיין בשלטון ב-1963? למה ממשלת ארה"ב גיבתה את סדאם ב-1980 כשהוא יצא למלחמה תוקפנית נגד איראן, אפילו שהם ידעו שהוא השתמש בנשק כימי? למה ארה"ב מימנה וחימשה קיצונים מוסלמים באפגניסטן נגד הסובייטים?

יש כאן דפוס אם אתם מסתכלים מקרוב. זוהי אסטרטגיה גאופוליטית אמיתית ובדוקה.

צעד ראשון: בנה דיקטטור או קבוצה קיצונית שיוכלו לשמש למלחמות שליחות נגד מתחרים. בשלב הזה הפשעים שבוצעו על ידי השליח מוחבאים מתחת לשטיח. [בעיה]

צעד שני: ברגע שהדמויות האכזריות הללו מסיימות להיות שימושיות, זה הזמן להוציא את כל הטינופת מתחת לשטיח ולהתחיל לפרסם אותה כל הזמן. זה עובד בצורה הטובה ביותר כאשר לציבור אין מושג איך האנשים הרעים הללו עלו לגדולה. [תגובה]

צעד שלישי: בסופו של דבר, כשהציבור ממש מתחנן מהממשלה שתעשה משהו, הפתרון מוצע. בדרך כלל הפתרון כולל התערבות צבאית, אובדן חירויות מסוימות, או שניהם. [פתרון]

דאעש שימושי מאד. הוא עשה את העבודה המלוכלכת של וושינגטין על ידי החלשת אסד. ב-2014, בזמן שהדיווח החדשותי התמקד באוקראינה ורוסיה, דאעש ביצע התקדמות משמעותית בסוריה, והחל מאוגוסט הם כבר שלטו ב-35% מהמדינה.

מכיוון שרוב הבסיסים של דאעש נמצאים בסוריה, הם נותנים להם תירוץ לפלוש לתוכה. בסופו של דבר ארה"ב תרחיב את ההתקפות לחצר האחורית של אסד, וכשהם יעשו זאת גורמים אמריקאיים רשמיים כבר מבהירים שגם דאעש וגם הממשלה הסורית יותקפו. זוהי, אחרי הכל, כל הנקודה. ייתכן ווושינגטון תרשה לדאעש לכבוש עוד קצת שטחים לפני כן, אבל הכתובת נמצאת על הקיר, והיא שם כבר הרבה זמן.

ממשל אובמה חזר והתעקש שזה לעולם לא יוביל לפלישה קרקעית, אולם האמת היא שמי שמבין קצת בטקטיקה צבאית יודע שדאעש לא יובס על ידי תקיפות אוויריות בלבד. בתגובה לתקיפות מהאוויר דאעש יתפזר ויחביא את כוחותיו. דאעש הוא לא כוח מדינתי ממוסד שניתן להשמיד על ידי הפצצת מבני ממשל ותשתית. מדובר בלוחמי גרילה המתמחים בלוחמה אורבנית.

בשביל להחליש אותם בצורה משמעותית המלחמה חייבת לכלול כוחות קרקע, אבל אפילו כאן מדובר במטרה אבודה. החיילים של צבא ארה"ב יכולים ללא ספק להביס את דאעש בקרבות מרחוב לרחוב, וייתכן שהם אפילו יצליחו לכבוש את כל סוריה ועיראק למספר שנים, אבל בסופו של דבר הם יהיו חייבים לעזוב, וכשהם יעשו זאת, זה כבר די ברור מה יקרה לאחר מכן.

שליטי הבובה שממשלת ארה"ב שמה בראש הממשלות שהם הפילו בשנים האחרונות היו חסרי יכולת ומושחתים. אין שליט שוושינגטון תשים בשלטון שיוכל לשמור על יציבות בסוריה. נקודה.

כרגע, אסד הוא התקווה האחרונה ליציבות באזור. הוא התקווה האחרונה שיש להם לממשלה מתונה והוא התקווה האחרונה למשהו שאפילו מתקרב במעט לדמוקרטיה בעתיד הנראה לעין. אם אסד נופל, האיסלאם הקיצוני יתפוס את השלטון. הם יחילו את החוק השריעי, והם יעשו כל שבכוחם כדי להמשיך להפיץ את האידיאולוגיה שלהם רחוק ככל האפשר.

אם העולם באמת רוצה לעצור את דאעש, יש דרך אחת לעשות את זה:

1.      בראש ובראשונה, יש להפעיל לחץ כבד על ממשלת ארה"ב ובעלות בריתה על מנת שיפסיקו לתמוך במורדים הרוצים להפיל את אסד. אפילו אם המורדים שארה"ב מממנת ומחמשת מתונים, והם לא, העובדה שהם מכריחים את אסד להילחם מלחמה במספר חזיתות רק מחזקת את דאעש וזה טירוף לעשות את זה.
2.      יש לתמוך בממשלה הסורית באמצעות מימון, ציוד, אימון ומודיעין בשביל לאפשר להם לשנות את מאזן הכוחות מול דאעש. זהו השטח שלהם, הם צריכים להיות אלו שילחמו עליו.
ברור שהתמיכה הזאת לא תגיע מארה"ב או מדינה אחרת בנאטו, אבל יש מספר מדינות שיש להן אינטרסים אסטרטגיים במניעת שינוי משטר נוסף שיוביל לכאוס. אם המדינות האלו יגיבו כראוי, כלומר מיד, הן יכולות למנוע ולבטל את ההתערבות האמריקנית, כל עוד התמיכה הזאת לא תכלול נוכחות של כוחות זרים. התנהלות כזו תקטין בהרבה את הסיכוי לעימות משמעותי בהמשך הדרך.
3.      יש לגנות בחריפות את מדיניות שינוי המשטר הכושלת של ממשלת ארה"ב ובעלות בריתה ולהעמיד את האחראיים למדיניות הזאת לדין בגין פשעי מלחמה. נצטרך לעשות זאת ברמה המדינתית משום שהאו"ם לא עשה כלום חוץ מלאפשר את התוקפנות של נאטו. בזמן שתהליך זה לא יגרום מיד למעצר של הפושעים הללו, זה יעביר מסר. ניתן לעשות את זה. מלזיה כבר האשימה את ממשל בוש בפשעי מלחמה.
עכשיו יכול להיות שאתם חושבים: "כל זה נשמע ממש טוב, אבל מה זה קשור אליי? אני לא יכול להשפיע על המצב הזה."

מדובר בדעה די רווחת, ובשביל רוב האנשים, היא משתקת, אבל האמת היא שיש לנו השפעה על זה. עשינו את זה בעבר, ואנחנו יכולים לעשות את זה שוב.

אבל אני אהיה כנה אתכם, זה לא הולך להיות קל. כדי להצליח אנחנו צריכים להתחיל לחשוב בצורה אסטרטגית. בין אם תאהבו זאת ובין אם לא, מדובר במשחק שחמט. אם אנחנו רוצים לזעזע את הסירה, אנחנו צריכים להתחיל ללחוץ על אנשים בעמדות משפיעות. זה יכול להיות באמצעות התראיינות בתוכניות רדיו, עיתונים או תחנות טלוויזיה. זה יכול להיות באמצעות יצירת קשר עם בלוגרים משפיעים, סלבריטים, אנשים בקהילה העסקית או פקידי ממשלה. ייתכן וישנה חשיבות גם ליצירת קשר עם חיילים המשרתים בצבא או עם צעירים השוקלים להתגייס. אבל אפילו אם זה רק השכן שלך, או החבר מהעבודה, כל אדם שאליו אנחנו יכולים להגיע מביא אותנו קרוב יותר למאסה הקריטית. השלב החשוב ביותר הוא להתחיל לנסות.


אם אתם מבולבלים באשר ללמה זה קורה, אתם מוזמנים לצפות בסרטון נוסף מאותם היוצרים שנעשה ב-11 בספטמבר 2012.



אם אתם מצליחים להזדהות עם המסר הזה תפיצו אותו. אם אתם רוצים לראות את התמונה הגדולה, ותסמכו עליי יש להם דיווחים מעניינים מאד בדרך, הירשמו כמנויים ל-StormCloudsGathering ביוטיוב, ותעקבו אחריהם בפייסבוק בטוויטר ובגוגל פלוס.



2 תגובות:

  1. i thought these guys are serious until i saw this:
    http://scgnews.com/the-gaza-bombardment-what-youre-not-being-told

    השבמחק
    תשובות
    1. So what you're basically saying is that you thought they're serious until you found something you disagree with? Anyway, I haven't even watched that video and I'd appreciate if you'd stick to this video, unrelated comments would be deleted. Thanks.

      מחק